Діти живуть в гімназії весело, цікаво, захоплююче завдяки чіткому, продуманому, упорядкованому навчально-виховному процесу в режимі повного дня. Він має свої особливості і складається із трьох напрямків діяльності:
I. Класна та аудиторна на базі гімназії та на базі ВНЗ навчальна діяльність
Уроки, заняття, години швидкочитання, консультації, години корекції знань, академічні години на базі профільної диференціації, семінари-практикуми, лекції, факультативи, курси за вибором, індивідуальні заняття.
II. Позакласна діяльність Розвиваюча навчально-пізнавальна: Олімпіади, конкурси ерудитів, турніри кмітливих,
вікторини, предметні тижні, дні з життя відомих людей, години поезії, години функціональної грамотності, науково-дослідницька діяльність.
Морально-етична:
Години виховання культури почуттів, радіобесіди, фотовітражі, експрес-інформація.
Спортивно-оздоровча:
Спортивні години, години загальнофізичної підготовки, секції, спецмедгрупи, спартакіади, змагання.
Режимні години:
Харчування, динамічні паузи (музична, ігрова, пізнавальна), фізкультхвилинки (після 25 хвилин уроку), аутогенне тренування, прогулянки (спортивні, ігрові, екскурсійні).
Організаційно-художні:
Години мистецтва, музикознавства, ритміка та хореографія, сучасний танок, вітальні, гуртки за інтересами, клуби, конкурси, свята.
III. Позашкільна діяльність
Культурний саморозвиток і дозвілля: туризм, кіно, робота в бібліотеці, систематичне відвідування обласного драмтеатру, філармонії, музеїв, виставок, міського музичного лекторію.
Практика для учнів 10-х класів за профілями:
• Луганський національний університет імені Т. Шевченка — у заміських та міських таборах.
• Східноукраїнський національний університет імені В.Даля — на підприємствах міста.
• Луганський державний медичний університет — у лікарнях міста.
• Господарсько-трудова: дизайн гімназії та упорядкування шкільних приміщень і шкільного подвір'я.
Особливістю організації виховної роботи є те, що вона, на відміну від звичайних шкіл, ведеться не після занять, а входить до розкладу у режимі повного дня. Навчальні заняття чергуються зі спортивними годинами, годинами спілкування, годинами поезії, годинами кіно, годинами емоційного розвантаження, годинами мистецтва, уроками ритміки і хореографії, гуртками за інтересами, клубними годинами. На формування художньої культури і загальної культури гімназистів спрямовані уроки етики, естетики, світової художньої історії і культури, міжособистісних стосунків. Життєві компетентності дівчат формуються на уроках «Красиве й корисне», а хлопців — «Трудового навчання».
Ознаками корпоративної культури гімназії є власні емблема, девіз, гімн, прапор, форма одягу, традиції.
На емблемі гімназії – латинський вираз «Per aspera ad аstra» («Через терні до зірок!»), який символізує життєві випробування особистості на шляху до духовного злету, на пелюстках – п’ять чеснот: Шляхетність, Честь, Знання, Совість, Гідність, у яких поєднані вищі цінності, пізнання і служіння яким гімназійне братство сприймає як своє гуманне завдання.
Прапор гімназії – зеленого кольору. Він символізує молодість, радість, сподівання; це колір проростання і розквіту.
Текст гімну гімназії складений випускницею, а покладений на музику її батьком.